Algemene voorwaarden

Hier lees je de verkoop- en leveringsvoorwaarden die gelden voor de aankoop van goederen op Lipobeauty.be:

Lipobeauty.be is eigendom van:

Lipo BV
Doornzeelse Straat 173
9940 Evergem
België

BE 0787.960.692

 

Betaling

Bij Lipo Beauty kunt u betalen met cash of Bancontact.

Alle prijzen zijn vermeld in Euro’s en inclusief BTW en belastingen. Betalingen bij Lipobeauty.be zijn gratis, maar we wijzen erop dat er kosten kunnen worden gerekend door een bank, kaartaanbieder of een andere gekozen betalingsmethode. Raadpleeg de aanbieder voor meer informatie.

Alleen volwassenen of personen met toestemming van ouders of voogd mogen bij ons kopen.

 

Levering

Wij leveren uitsluitend aan België.

Bestellingen worden doorgaans binnen 3-5 werkdagen geleverd. Tijdens periodes van piekbelasting kunnen er echter vertragingen optreden, waardoor de totale levertijd kan oplopen tot 5-8 werkdagen. We pakken meestal de bestellingen binnen 24 uur in, en verzenden deze met de verzendmethode die u heeft gekozen tijdens het plaatsen van uw bestelling. De gekozen verzendwijze staat vermeld in de orderbevestiging die je na je aankoop hebt ontvangen.

Mocht het mis gaan tijdens het transport van het vanuit Lipo Beauty verzonden pakket, kan het nodig zijn dat onze transporteur een onderzoek start. In deze gevallen kan het tot 7 dagen duren voordat we een definitieve beslissing van onze partner ontvangen – maar natuurlijk doen we wat we kunnen om problemen sneller opgelost te krijgen, en meestal duurt het niet meer dan 1-2 dagen om “verdwenen Pakketten” te traceren.

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om uw aankoop binnen 100 dagen zonder opgaaf van redenen te annuleren. De herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop u, of een andere ontvanger van uw keuze, het pakket heeft ontvangen. Indien de termijn verstrijkt op een feestdag, weekend, kerstavond of oudejaarsavond, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

 

Uitzonderingen op het herroepingsrecht

U verliest uw herroepingsrecht als u de verpakking van het product verbreekt of het product op enigerlei wijze gebruikt. Als u het product zodanig heeft gebruikt dat wij het niet opnieuw kunnen verkopen, mag u verwachten dat wij weigeren het product terug te nemen.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de aankoop van etenswaren, waaronder koffie en thee, die op het moment van retournering minder dan 90 dagen houdbaar zijn.

 

Overmacht

Indien zich bijzondere omstandigheden voordoen waardoor wij de levertijd niet kunnen nakomen, kunnen wij een beroep doen op overmacht. Voorbeelden hiervan zijn stakingen, brand, algemene goederentekorten, inbeslagname, beperking van transportmogelijkheden door ziekte, buitengewoon ingrijpen van de overheid, cyberaanvallen, ICT-storingen bij ons of onze partners of gebrek aan transportmogelijkheden.
Een dergelijke situatie geeft geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de koopovereenkomst.

 

Gebruik van het herroepingsrecht

Als u een aankoop wilt annuleren, neem dan contact op met de klantenservice voordat u uw bestelling retourneert.

U kan dit doen door ons een schriftelijke kennisgeving per e-mail te sturen naar info@lipobeauty.be. Het is belangrijk dat u bij de herroeping uw ordernummer vermeld, zodat wij weten welke bestelling u wilt annuleren. Aan de Annulering wordt voldaan wanneer u uw annulering voor de deadline verzendt. Als u de aankoop wilt annuleren door de ontvangst te weigeren of door uw pakket niet op te halen, volg dan dezelfde procedure.

In het geval van een defect artikel is dit geen herroeping, maar een klacht.

 

Retournering

Als u spijt heeft van uw aankoop, moet u het artikel uiterlijk 14 dagen nadat u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wilt annuleren, naar ons terugsturen.

De retourzending kan niet zonder aanmelding naar ons worden verzonden.

De kosten voor het terugzenden van een bestelling zijn op eigen rekening. Als U het pakket weigert in ontvangst te nemen of het pakket wordt geretourneerd omdat het niet bij een afleverpunt wordt opgehaald, zijn hier ook kosten aan verbonden. In gevallen waarin U geen kosten hebt gemaakt voor retourzending, brengen we 10 Euro in mindering als vergoeding voor onze betaling van retourzending.

Het is belangrijk dat alle goederen in de originele verpakking worden teruggestuurd en correct worden verpakt, aangezien het uw verantwoordelijkheid is om te zorgen voor een goed transport van de goederen – net zoals het onze verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de goederen correct worden verpakt wanneer ze naar u worden verzonden. Het is daarom ook belangrijk dat u een ontvangstbewijs ontvangt dat het pakket is verzonden zodat het kan worden gevolgd en verzekerd.

 

Terugbetaling

Als U spijt heeft van uw aankoop, krijgt u uw geld terug met hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt voor uw aankoop. Als u via een andere terugbetalingsmethode terug betaald wilt worden, is het belangrijk dat u dit bij het aanmaken van uw opzeggingsdossier kenbaar maakt.

Als u een pakket naar ons terugstuurt of b.v. door uw pakket niet op te halen bij een servicepunt of als de verzendleverancier tevergeefs heeft geprobeerd uw pakket af te leveren – betalen wij u meestal binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen terug. We wijzen u erop dat het in sommige gevallen tussen de 3 en 5 weken kan duren voordat de vrachtleverancier het pakket naar ons terugstuurt, afhankelijk van welke vrachtleverancier de retourzending afhandelt.

We zullen de bestelling terugbetalen zodra we de geretourneerde goederen hebben ontvangen en hebben geverifieerd dat ze voldoen aan onze retourvoorwaarden.

 

Reclamatie

Als u een artikel koopt en er gebreken in zitten – b.v. materiaal- of fabricagefouten – zijn de regels van de Koopwet van toepassing. Zijn er gebreken in de ontvangende zending, b.v. producten die ontbreken, neem dan uiterlijk 7 dagen na ontvangst van het pakket contact met ons op.

Als u een defect ontdekt, moet U dit zo snel mogelijk melden aan onze klantenservice. Het kan zowel telefonisch via +32 489 06.11.79 of per e-mail naar info@lipobeauty.be. Het is belangrijk dat u de verpakking en het product bewaart totdat de klacht in behandeling is genomen, anders kunnen wij genoodzaakt zijn uw klacht af te wijzen.

Als de klacht vereist dat het product moet worden geretourneerd, zal Lipo Beauty natuurlijk de redelijke retourkosten vergoeden.

 

Annulering

Om een snelle levering van alle bestellingen te garanderen, worden alle bestellingen zo snel mogelijk verwerkt. Dit betekent dat we niet kunnen garanderen dat uw bestelling geannuleerd kan worden.

Als u een bestelling wilt annuleren of wijzigen, is het daarom belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice via +32 489 06.11.79 binnen onze openingstijden of info@lipobeauty.be buiten onze openingstijden.